Certificat de garanţie pentru acumulatori
Pentru
acumulatorii VARTA se acordă 2 ani de garanţie pentru autoturisme în
conformitate cu Legea nr.449/2003 şi H.G.786/1996. Pentru vehicule de
transport de tipul autocamioanelor (inclusive 110Ah) garanţia este de 12
luni. Pentru motociclete garanţia este de 6 luni. Pentru şcoala
de şoferi, curierat şi taxi garanţia este de 6 luni.
Termenul de garanţie decurge de la data
vânzării către utilizator respectând condiţiile
instrucţiunilor de montare, întreţinere, exploatare, depozitare
şi conservare precizate în prezentul certificat de garanţie.
Prezentul certificat de garanţie nu
afectează drepturile cumpărătorului cu privire la
legislaţia obligatorie de garanţie protecţia consumatorului
prevăzută de Legea nr.449/2003 privind vânzarea produselor şi
garanţiile asociate acestora şi O.G. nr. 21/1992 privind
protecţia consumatorului.
Acumulatorii auto/moto fac parte din categoria de piese
consumabile şi sunt trataţi ca atare.
Drepturile cumpărătorului conform Legii
nr.449/2003 privind vânzarea produselor şi garanţiile asociate
acestora.
I. Condiţii de depozitare transport montare şi exploatare:
· Acumulatorii încărcaţi din fabrică cu acid şi gata de montare pot fi depozitaţi timp de 18 luni la o temperatură de 10-25°C fără a fi necesară reîncărcarea;
·
Acumulatorii încărcaţi trebuie transportaţi şi depozitaţi în
poziţie verticală (în picioare). În timpul
transportului acumulatorul nu trebuie răsturnat nu trebuie supus
alunecării sau scurtcircuitării!
·
Acumulatorul este protejat din fabricaţie
împotriva scurtcircuitului fiind prevăzut cu cel puţin un capac
aplicat peste borna pozitivă. Folosiţi întotdeauna aceste capace la
transportul acumulatorului nou sau a celui vechi !
·
Se
fixează acumulatorul pe poziţie. Poziţionarea trebuie
făcută fără înclinarea acestuia pentru a evita scurgerea
electrolitului prin găurile de aersire;
·
Toţi
consumatorii trebuiesc scoşi din funcţiune;
·
Atât bornele acumulatorului cât şi
papucii de prindere al cablurilor nu trebuie să aibă oxizi, iar la
montare trebuiesc protejaţi cu vaselină siliconică;
·
Ordinea
conectării în circuit este: borna “+” apoi borna
“-“ cu legare la masă ;
·
Dacă există furtunuri de aerisire,
acestea trebuie reintroduse în găurile de ventilaţie şi avut
grijă a nu fi opturate;
·
La
autovehiculele cu circuit de 24Vcc este obligatoriu ca cei doi acumulatori
să fie de acelaşi
tip şi grad de uzură apropiat;
·
Verificarea
obligatorie a conformităţii îndeplinirii cerinţelor de bună
funcţionare imediat după montare şi completarea datelor în
Talonul de garanţie trebuie făcută într-un service atorizat RAR;
·
Excluderea
utilizării pe maşină a bateriei cu încărcare sub 75% din
nivelul maxim. Asta înseamnă: tensiunea bateriei cu motorul oprit să
fie peste 12,4V, iar densitatea electrolitului să fiepeste 1,24 g/cm3;
·
Evitarea
alimentării îndelungate cu motorul oprit a consumatorilor electrice (ex. faruri, staţii audio etc.)
·
Asigurare
tensiunii de încărcare la borne între valorile 14,0V şi 14,4V pentru
maşinile cu circuit 12Vcc şi între 28,0V şi 28,8V pentru
masinile cu circuit de 24Vcc;
·
În
timpul exploatării pentru acumulatorii cu întreţinere se
verifică periodic nivelul electrolitului din baterie. Dacă nivelul electolitului
din acumulator este sub semnul minim de pe bacul acumulatorului se
completează numai cu apă distilată niciodată cu acid
sulfuric, numai la service autorizat !
·
Capacul
bateriei trebuie să fie curat, uscat şi cu orificiile de aerisire
neobturate!
·
Se
interzice prezenţa focului deschis sau producerea de scântei în preajma
acumulatorilor. Pericol de explozie !
II.
Rezolvarea
reclmaţiilor
·
În
cazul lipsei conformităţii vicii ascunse a produsului în termenul de
garanţie prevăzut prin prezentul certificat cumpărătorul va
depune acumulatorul reclmat la orice punct de lucru al vânzătorului sau la
locul de unde a cumpărat însoţit de documentele de mai jos:
·
Dovada
de cumpărare (bonul de casă sau factura fiscalăde cumpărare);
·
Certificatul
de garanţie în original completat în totalitate;
·
Dovada
montării într-un service acreditat,
talonul de garanţie completat în urma montajului, precum şi valoarea
tensiunii de încărcare măsurată din 6 în 6 luni de către
service acreditat. Montarea
se va efectua în maxim 5 zile de la facturare!
·
Copie
după talonul maşinii pe care a fost montat acumulatorul;
·
Descrierea defecţiunii constatate sau a deficienţiei;
·
Măsurători prin care se
dovedeşte defecţiuneaş
·
Reclamaţia
depusă de cumpărător va fi analizată în termen de 5 zile
calendaristice de la data recepţiei acumulatorului reclamat la sediul
vânzătorului însoţit de toate documentele menţionate mai sus;
·
În cazul în care reclamţia a fost
justificată vânzătorul se obligă la înlocuirea acumulatorului în
termen de cel mult 10 zile calendaristice calculate de la data
recepţionării acumulatorului;
·
În
cazul în care reclamaţia a fost nejustificată cheltuielile vor fi
suportate de cumpărător;
·
În
cazuri speciale când părţile nu ajung la un consens cu privire la
reclamaţia de garanţie părţile vor trimite acumulatorul
pentru analiză la un specialit în domeniu. Rezultatele analizelor vor fi
considerate obligatorii atât pentru vânzător cât şi pentru
cumpărător. Cheltuielile ocazionate cu efectuarea analizei vor fi
suportate de către partea în culpă;
·
În
cazul schimbării autovehicului pe care este exploatat acumulatorul pe
parcursul garanţiei cumpărătorul se obligă să verfice
noul autovehicul la un service acreditat careva menţiona în prezentul
certificat marca şi numărul de înmatriculare a acestuia precum
şi concluzia verificării;
·
Cumpărătorul
are obligaţia să efectueze verificarea valorii tensiunii de
încărcare din 6 în 6 luni de către un service acreditat;
·
Cumpărătorul
are obligaţia să se prezinta în termen de 5 zile de la
cumpărarea acumulatorului pentru a verifica sistemul de încărcare a
autovehicului;
·
Nerespectarea
acestor condi’ii duce la pierderea dreptului de garanţie;
III.
Situaţii
în care se anulează garanţia
·
Orice
acumulator care nu a fost comercializat de vânzător;
·
Acumulatorul
a fost deteriorat ca rezultat al utilizării într-un alt scop decât cel
pentru care este destinat;
·
Acumulatorul
nu a fost folosit în regim
normal de lucru sau se defectează datorită instalării incorecte;
·
Acumulatorul
este folosit cu sistemul de încărcare
defect sau utilizatorul nu se przintă cu autovehiculul pentru verificare;
·
Acumulatorul
a fost deschis forţat sau a fost folosit abuziv după descărcare;
·
Acumulatorul
a fost avariat în urma unui accident
(şocuri mecanice sau termice);
·
Nu au
fost respectate instrucţiunile de montare, întreţinere, depozitare
şi manevrare;
·
Capacitatea
acumulatorului este mai mică
decât cea recomandată în cartea tehnică;
·
Ne
prezentarea la un service autorizat al mărcii autovehiculului în cazul înlocuirii unui acumulator AGM cu un
acumulator clasic echivalent, neavând astfel selectat regimul de încărcare
corespunzător;
·
Cumpărătorul nu prezintă certificatul de
garanţie (completat corect) eliberat de vânzător şi factura de cumpărare;
·
Cumpărătorul nu efecuează
verificările periodice menţionate în Certificatul de Garanţie II.Rezelovarea Garanţiilor;
·
Pentru
autovehiculele folosite în regim comercial nu se supradimensionează
capacitatea acumulatorului;
·
Valoarea
tensiunii de încărcare
nu se încadrează în intervalul de 13,8V...14,4V(pentru autovehicule cu instalaţie electrică pe 12V) 28,0V...28,8V(pentru
autovehicule cu instalaţie
electrică pe 24V);
·
Acumulatorul
deşi reîncărcat nu
mai posedă calităţile de pornire. Densitatea scăzută
în toţi elemenţii indică exploatare necorespunzătoare;
·
Sunt
aduse modificări ulterioare ale instalaţiei
electrice ce conduc la suprasolicitarea acumulatorului. Acumulatorul
prezintă deformări ale bacului datorate sistemului de încărcare
defect;
·
Acumulatorul explodează din cuza exploatării
necorespunzătoare ( scurtcircuit şi/sau evaporarea excesivă a electrolitului
etc);
·
Cumpărătorul nu respectă condiţile de
acordare ale garanţiei; Unităţile care asigură service-ul vor reţine acumulatorul
reclamat pentru testare;
·
Acumulatorul
este descarcat la mai puţin de 8V;
·
Acumulatorul este îngheţat;
·
Autovehiclele
care funcţionează cu 2 acumulatori vor primi
garanţie numai în cazul în care ambii vor fi de acelaşi tip
marcă şi dată de cumpărare;
·
Reparaţii sau marcării neatorizate: reparaţii ce
afectează caracteristicile structural-constructive, marcări neconvenţionale
efectuate de către consumatori, imprimări, vopsiri.
Bateria descărcată se
reîncarcă pe cheltuiala clientului.